Cum îți explici punctele slabe la interviul de angajare?

03.04.2019

fb70a942f0e9c17c6d09003f664afcabÎn fata recrutorului, la interviul de angajare, nimănui nu îi place să vorbească despre punctele sale slabe. Însă atunci când eşti nevoit, despre care puncte slabe alegi să îi vorbeşti viitorului tău angajat? Într-o asemenea situaţie, când vrei să-ţi impresionezi interlocutorul, întrebarea „Care sunt punctele tale slabe” poate părea nedreapta sau chiar o capcană. Important este să fii sincer până la capăt.

Chiar dacă este o întrebare incomodă, „care sunt punctele tale slabe” este una pertinentă. Mai mult, această întrebare deschide drumul către o conversaţie sinceră cu angajatorul, în urma căreia îţi poţi da seama dacă jobul pentru care ai aplicat ţi se potriveşte sau nu. Mai bine să fii sincer la interviul de angajare decât să ajungi în situaţia neplăcută în care să îţi dai seama că nu îţi place deloc ceea ce faci. Aşadar, orice candidat ar trebui să se asigure că angajatorul a înţeles foarte bine care îi sunt punctele slabe şi că acestea nu se vor transforma în obstacole la locul de muncă.

Specialiştii în recrutare sugerează că răspunsul la întrebarea „care sunt punctele tale slabe” ar trebui să vină doar după ce candidatul şi-a analizat toate punctele slabe care pot fi asociate de muncă. Abia apoi poate să vorbească cu angajatorul despre ele şi cum le poate îmbunătăţi.

În procesul de identificare a punctelor slabe, candidatul ar trebui să se întrebe: în ce situaţii se descurcă mai greu, cât de uşor/greu îi este să găsească cele mai bune soluţii, în ce situaţii foştii şefi l-au apreciat şi l-au încurajat.

Cu răspunsurile pregătite, candidatul îi poate spune viitorului său angajator cum vrea să amelioreze impactul pe care punctele sale slabe îl pot avea asupra muncii sale.

Iată câteva exemple de răspunsuri pe care i le poţi da recrutorului la interviul de angajare, potrivit thecut.com:

„În urmă cu câţiva ani, mi-am dat seama că nu sunt suficient de bine organizat. Fără o bună planificare a sarcinilor pe care le aveam de făcut, am ajuns în situaţia în care nu-mi livram la timp proiectele. Acum îmi fac liste cu tot ce am de făcut, pe care le verific în fiecare dimineaţă şi după-masa. pentru a mă asigura că nu am ratat nimic”.

„Sunt o persoană timidă, destul de rezervată. Sunt, mai degrabă, un bun ascultător. Mi-am dat seama că asta se poate traduce în lipsa de încredere în mine, aşa că am început să lucrez la asta. M-am implicat în organizarea de prezentări, m-am înscris ca speaker la conferinţe, iar acum mă simt mult mai confortabil să le vorbesc colegilor mei”.

„Obişnuiam să mă pierd în detalii. Am învăţat să mă concentrez pe ideile principale ale unui proiect şi să nu pierd din vedere cele mai importante informaţii”.

Sursa: wall-street.ro