Motivarea non-financiară are totuşi nişte costuri. Care sunt acestea şi cum le poţi folosi în beneficul afacerii tale?
De obicei, beneficiile non-financiare se acordă personalului care poate aduce valoare adaugată businessului, cum ar fi managementului sau echipelor de vânzări.
Atunci când pachetele financiare sunt în concordanţă cu performanţele angajaţilor, iar pe lângă acestea intervine şi motivarea prin beneficii nonfinanciare, angajaţii vor fi mai puţin tentaţi să-şi părăsească locul de muncă. De aceea, recompensarea non-financiară este extrem de importantă.
Iata în continuare câteva idei care pot aduce beneficii pentru firma ta:
1.Maşina de serviciu folosită în interes personal
Angajatorii oferă maşina de serviciu pentru posturi în cadrul cărora realizarea sarcinilor zilnice necesită deplasări pe distanţe mari (agent de vânzări, reprezentant medical etc.). Una dintre facilităţile oferite acestor angajaţi este utilizarea maşinii în interes personal.
2. Telefonul mobil
Un alt instrument de recompensare non-financiară a angajaţilor este telefonul mobil care poate fi utilizat şi în interes personal. Astfel, pe lângă convorbirile cu clienţii, partenerii sau cu colegii, angajaţii pot folosi telefonul de la serviciu şi pentru a vorbi cu familia sau prietenii.
3. Acordarea de cadouri
Oferirea cadourilor este o practică frecventă ca urmare a prevederilor fiscale care scot aceste venituri din sfera celor impozabile la nivelul persoanei fizice şi le includ în sfera cheltuielilor deductibile la nivelul angajatorului.
4. Acordarea de tichete de masă
Un beneficiu destul de des întâlnit este reprezentat de tichetele de masă. Acestea sunt preferate atât de angajatori cât şi de angajaţi, datorită lipsei impozitului. Angajatorii nu pot acorda mai mult de un tichet de masă pentru fiecare zi lucrătoare din luna pentru care se efectuează distribuirea.
Numărul de tichete utilizate de un salariat într-o lună este cel mult egal cu numărul de zile lucrătoare în care este prezent la lucru şi nu poate depăşi numărul de zile lucrate, stabilit de angajator.
5. Organizarea de team-building-uri
Această modalitate este una dintre cele mai utilizate şi preferate de companiile multinaţionale constând în organizarea de excursii cu un grup de mai mulţi angajaţi selectaţi din mai multe filiale, unde pe lângă timpul de relaxare sunt organizate activităţi cu grupul, exerciţii cu diferite teme şi provocări, care stimulează participanţii să lucreze în echipă, să concureze, să colaboreze şi să comunice. Mai mult, team-building-urile oferă participanţilor ocazia manifestării liberei iniţiative şi exprimarea ideilor, fiind şi o metodă de identificare de idei şi soluţii la diferite probleme.
www.eco.md