Cum să faci o prezentare de produs genială

11.08.2017

interviu_de_angajareOricine lucrează în vânzări este nevoit să facă din când în când câte o prezentare de produs. Fie că este vorba de o prezentare informală pe care o faci în timpul prânzului în timp ce discuți cu un coleg, fie că este o prezentare formală în cadrul unei ședințe, aceste prezentări pot influența în mod pozitiv sau negativ abilitatea ta de a face vânzările să crească. Iată câteva strategii care te vor ajuta să ai o prezentare foarte eficientă:

1.Începe cu un rezumat al situației celeilalte persoane căreia încerci să-i vinzi ceva. Uită de informațiile despre compania ta pentru o clipă, premiile pe care le-ai câștigat sau companiile cu care ai lucrat până în prezent. Prezintă mai întâi factorii esențiali care îl privesc pe cumpărător.

2. Fii concis. Dacă ai alocate 60 de minute, încearcă să termini în mai puțin de 45. Nimeni nu o să se plângă vreodată pentru că ai terminat mai devreme.

3. Concentrează-te pe informația de tip „must-have”. Cele mai multe prezentări conțin mult prea multe detalii care sunt irelevante pentru cumpărător. Îmbunătățește-ți prezentările discutând doar elementele cu adevărat importante ale ofertei tale.

4. Folosește povești, studii de caz sau alte exemple. Construiește-ți prezentarea astfel încât să demonstrezi cât de mult au beneficiat oamenii de oferta ta.

5. Discursul tău trebuie să fie de fapt un dialog. Cele mai multe prezentări de produs sunt de obicei transmise într-o singură direcție: de la transmițător către receptor. Implică oamenii în discursul tău si fă-i să participe la conversație. Pune-le întrebări și cere-le părerea.

O prezentare diferită te va face să te distanțezi de ceilalți și să îți crești vânzările, să îți dezvolți afacerea și să ai mai multă încredere în abilitățile tale. Așa că modifică-ți modul de a face prezentări de produs și începe să vinzi din ce în ce mai mult!

www.eco.md