Codul BUNELOR MANIERE la birou. Tu câte le respecți?

07.07.2014

office-workers-workingvolunteer-position-of-a-lifetime-communicate-good-ugbutaif-680x365Pentru că și la serviciu trebuie să faci impresie bună, este necesar să cunoști câteva reguli simple, dar care îți vor fi de folos atunci când interacționezi cu colegii tăi.

1. Cere întotdeauna permisiunea înainte de a împrumuta ceva, fie că este vorba de un capsator, o linguriță de zahăr sau câteva plicuri.

2. Curăță întotdeauna după tine și încearcă să menții biroul ordonat. Un birou în dezordine poate spune multe despre tine colegilor tăi, iar cea mai defavorabilă concluzie este aceea că nu ești o persoană organizată.

3. Încearcă să nu trântești ușa nimănui în nas, să fii amabilă și cu zâmbetul pe buze, să-ți oferi ajutorul, atunci când este cazul. Politețea și o atitudine pozitivă sunt întotdeauna apreciate.

4. Respectă-ți colegii și opiniile lor, chiar și atunci când nu ești de acord. Respectul reciproc este esențial pentru munca în echipă. Poți să ai opinii contrare, dar neapărat exprimate calm și politicos.

5. Încearcă să ții minte numele colegilor tăi. Dacă ți se pare dificil, notează-ți-le undeva, după fiecare întâlnire. „N-am memoria numelor” este o scuză lamentabilă!

6. Oferă-te să iei colegilor tăi de mâncare în pauze, atunci când sunt ocupați. Este foarte posibil să fii răsplătită în același fel!

7. Adoptă o postură corectă! Chiar dacă ai mult de lucru și nu te-ai mai ridicat de la birou de câteva ore, nu-ți neglija poziția corpului.

8. Ai grijă la telefonul mobil. Nu-l lăsa să sune în birou, închide-l în timpul ședințelor, alege o sonerie cât mai neutră, astfel încât să nu te joci cu nervii colegilor tăi, poartă conversații în afara spațiului de lucru, colegii tăi nu trebuie să fie martorii neînțelegerilor conjugale sau ai discuțiilor în contradictoriu cu bona sau cu părinții.

9. Nu te lăsa atrasă în dispute care nu au neapărat legătura cu job-ul. În orice echipă, neînțelegerile sunt inerente, dar argumentele trebuie să rămână în sfera profesionalului și neapărat să fie exprimate într-un vocabular civilizat.

10. Nu mânca la birou. În orice companie, exista cantine, bucătării sau săli de mese. Ceea ce pentru tine miroase apetisant pentru alții poate fi un adevărat supliciu.

11. Respectă codul de adresare din companie. În multe firme, colegii își spun pe nume și se adresează la persoana a doua singular, indiferent de poziție sau vârstă. Dar există și locuri în care maniera de adresare este mult mai formală. Așa că, dacă ești o persoana mai volubilă, încearcă totuși să te cenzurezi și să respecți acest cod, chiar dacă ți se pare „mai scorțos”.

12. Păstrează-ți glumele, pentru timpul petrecut alături de prietenii tăi! La fel și limbajul trivial. Persoanele din jurul tău pot fi ofensate. Chiar dacă le-ai testat simțul umorului și gradul de toleranță, nu știi niciodată cine aude aceste conversații și te va judeca mai apoi!

www.bani.md