5 sfaturi de la tânărul care a reușit să-și transforme economiile de 1000 de dolari, o scară și o mașină veche într-o afacere de 3 milioane de dolari

05.12.2016

236ac1abbdd3f7c30061b81c49e1b259Levi King este în prezent co-fondator şi CEO al Nav și și-a început mica afacere pe când avea 23 de ani. Lucrase pentru o companie de instalare a semnelor și panourilor publicitare din Utah și nu avea nici un plan să-și pornească propriul business.

Șeful lui a fost cel ce i-a sugerat să se mute în Idaho, pentru a începe să lucreze la propria companie în același domeniu.

Levi povestește că a început cu 1.000 $ adunați din economii, o scară extensivă și un camion vechi. Trei ani mai târziu, când a vândut compania, afacerea lui avea venituri medii de 3 milioane de dolari.

Levi King și-a spus povestea pentru cei de la inc.com și a oferit tinerilor antreprenori 5 principii pe care le-a învățat de-a lungul timpului:

1. TREBUIE SĂ RIȘTI, DAR CALCULEAZĂ BINE ÎNAINTE DE A RISCA

Este nevoie de curaj pentru a părăsi zona ta de confort și să lansezi o afacere mică. La un moment dat, trebuie doar să iei adânc aer în piept și să faci un pas hotărâtor.

Acest lucru nu te va distruge, însă este important să știi câteva lecții din timp.

Ai grijă de finanţele tale personale să fie în regulă pentru a putea apela la împrumuturi de la bănci şi foloseşte internetul pentru a te educa. Trebuie să muncești ca să îmbunătătțești credibilitatea în ochii creditorilor. Cei slabi au puține șanse să găsească finanțare. Iar internetul este o mină de aur! Folosește-l!

2. CONSTRUIEȘTE-ȚI AFACEREA PAS CU PAS, BUCATĂ CU BUCATĂ

Nu gândi tare departe. Construieșteți afacerea încet, bucată cu bucată. După ce ai realizat foarte bine unobiectiv, doar atunci treci la altul.

Când Levi a început afacerea, acesta povestește că a fost doar el. ”M-am asigurat că compania este profitabilă înainte de a angaja pe cineva să mă ajute sau să mă înlocuiască, așa că m-am conentrat să învăț eu și apoi să învăț pe alții. M-am asigurat că acest business este profitabil înainte să trec la producţie şi tot aşa, pe măsură ce compania a crescut.

”La început, am fixat un singur semn pentru o companie de anvelope, ca în cele din urmă să închei un contract de un sfert de milion de dolari”, spune Levi.

3. CONSTRUIEȘTE RELAȚII BUNE CU FURNIZORII ȘI VÂNZĂTORII

„Cea mai bună finanțare am avut-o de la vânzători și furnizorii mei. A fost nevoie de timp și de lucru pentru a construi relații de încredere, dar, odată ce aceste legături au fost stabilite,  am fost salvat de la dezastre cum ar fi lipsa banilor pentru salarizare”, povestește Levi King.

Vânzătorii și funrizorii nu sunt ca băncile. Ei vor fi mereu acolo să te ajute.

4. ÎNVINGE COMPETIȚIA

Contractele și clienții nu vor veni la tine – trebuie să mergi tu la ei. Trebuie să îi vânezi cu tenacitatea, loialitatea și răbdarea unui câine care vânează o pasăre.

„La început mă plimbam cu maşina prin oraş şi mă uitam după semne publicitare electrice cu becuri sau tuburi arse. Ştiam că o companie cerea în jur de 90 de dolari pe oră. Iar eu mi-am oferit serviciile la 45 de dolari pe oră. Îmi permiteam să fac asta pentru că nu aveam cheltuieli mari”.

5. ÎNVAȚĂ SĂ VINZI

„Să vând nu este natural pentru mine.

Am citit carte după carte despre vânzări, dar ca să înveț într-adevăr, trebuia să pun mâna pe telefon și apelez oamenii. Mă treceau rândurile de sudoare de emoții de fiecare dată când trebuia să sun pe cineva. Este întotdeauna în interesul nostru să ne învingem fricile. Doar atunci învățăm cu adevărat”.

Temerile pot fi diferite, însă toate pot fi învinse în același mod: pur și simplu să faci asta!

www.bani.md