Sfaturi prețioase de la un milionar trecut prin sărăcie: banii nu înseamnă totul!

20.07.2016

0c359b46752233e592ee0bed06fc66c2„Dacă vrei să fii un antreprenor de succes, nu vâna banii”! O spune Tomas Gorny, un antreprenor în serie care promovează ideea că a crea lucruri care să ajute este mai important decât a acumula bogății. Gorny a crescut în sărăcie în Polonia, a emigrat în SUA în adolescență, a fondat un start-up care a produs milioane de dolari, a pierdut tot și a pornit de la zero.

În prezent, este co-fondator al companiei Nextiva, un provider de comunicare în cloud, cu peste 500 de angajați. Iată care sunt cele 4 sfaturi ale sale, potrivit Wall-street.ro:

1. NU SUBESTIMA OAMENII PE BAZA DISCURSULUI SAU A ÎNFĂȚIȘĂRII

La începuturile carierei sale, antreprenorul a simțit o lipsă de respect în mediul de business din cauza accentului său est-european. În loc să se demoralizeze, a ales să muncească mai mult și a câștigat respectul partenerilor și clienților. Acum, Gary spune că a învățat din aceste experiențe să nu subestimeze pe nimeni din cauza aspectului, accentului sau înfățișării.

2. NU ÎȚI FIE TEAMA DE EȘEC

Când antreprenorul a emigrat în SUA, la 17 ani, s-a alăturat unui startup, a trăit cu doar 3 dolari pe zi și a strâns bani pentru afacerea sa din diverse joburi precum ospătărie sau valet parking. După multe sacrificii, afacerea a avut succes și a vândut-o doi ani mai târziu. Cu banii obținuți din exit, acesta a investit în real estate dar a pierdut aproape tot ce avea la prima criză dotcom. Cinci ani mai târziu, era în același loc din care plecase. A reușit cu cei 6.000 de dolari pe care îi mai avea să lanseze o companie de hosting web și să o duca în topul companiilor din acest sector.

3. PRIVEȘTE TOTUL DIN PERSPECTIVA CLIENTULUI

Clientul este cel mai bun profesor al unui antreprenor. Un business care poate livra produse de calitate, ce rezolvă problemele clienților, va deveni garantat neprețuit. Un antreprenor inteligent va adopta permanent mindsetul clientului său: cum pot sa îi fac viața mai usoara? De aceea, Gorny recomandă solicitarea permanentă a feedback-ului de la clienți.

4. CONCENTREAZĂ-TE PE CREȘTEREA BUSINESS-ULUI. UITĂ DE BANI ȘI STRATEGII DE EXIT

Succesil și eșecurile l-au învățat pe antreprenor să nu se concentreze pe bani. „Când am pierdut toți banii, în timpul crizei dotcom, am constatat că pentru a avea succes trebuie să mă concentrez pe valoarea adusă clienților, nu pe câți bani pot să fac. Acum trăiesc după acest principiu”.

„Dacă te gândești doar la strategia de exit, e posibil sa uiți sa îți crești business-ul. În schimb, dacă te concentrezi pe dezvoltare, e posibil să încasezi mai mulți bani decât ai fi putut previziona”.

www.bani.md