Motivele pentru care demisionează cei mai buni angajați: oamenii nu își părăsesc joburile, ci managerii

26.07.2016

6845f49a72877c6070cd8cb9966eeea3Toto mai mulți manageri se plâng de faptul că cei mai buni angajaţi ai lor demisionează, în timp ce reproşurile acestora vin pe bandă rulantă. De cele mai multe ori, managerii tind să-i învinuiască pe ceilalţi pentru toate problemele cu care se confruntă, în timp ce ignoră un fapt fundamental: în momentul demisiei, angajaţii nu îşi părăsesc locul de muncă, ci renunţă să mai aibă astfel de şefi. Partea cu adevărat tristă este că tot acest scenariu poate fi cu uşurinţă evitat. E nevoie doar de o nouă perspectivă asupra problemei şi un efort mai mare din partea conducerii pentru a o remedia, potrivit The Huffington Post, citat de Business Magazin.

Iată un clasament al celor mai nocive nouă acţiuni ale managerilor care îi trimit spre foaia de demisie pe cei mai buni dintre angajaţi:

1. Îşi muncesc angajaţii până la epuizare

Nimic nu îndepărtează mai tare un angajat bun şi dedicat decât epuizarea la care este supus din partea şefului. Este atât de tentant pentru unii manageri să îşi încarce cei mai buni subalterni cu cât mai multe sarcini, încât deja nu mai sesizează capcana în care intră de fiecare dată.

Pentru aceşti angajaţi suprasolicitarea apare ca o pedeapsă pentru bunele rezultate pe care le-au avut, fiind, de altfel, şi contraproductivă.

Un nou studiu de la Stanford a arătat că productivitatea per oră scade în mod substanţial când timpul petrecut la birou depăşeşte 50 de ore şi o dată în plus atunci când sare de 55 de ore.

În acest caz, sfatul dat managerilor este să urce şi poziţia în firmă a respectivului angajat, nu doar numărul orelor de muncă. Angajaţii buni pot accepta să muncească mai mult, dacă şi răsplata va fi pe măsura efortului cerut. Măririle de salariu, avansările în funcţie justifică creşterea nivelului de muncă.

2. Nu recunosc statul peste program şi nu recompensează sarcinile îndeplinite exemplar

Este uşor să ignori importanţa unei bătăi pe umăr, atunci când motivaţia angajaţilor de top este alimentată din interior. Managerii trebuie să comunice cu angajaţii lor pentru a le da un imbold şi a-i încuraja să se simtă mai apreciaţi la locul de muncă.

3. Nu le pasă de angajaţi

Mai mult de jumătate din cei care îşi dau demisia o fac din cauza relaţiei cu şeful lor. În cazul companiilor care au luat la cunoştinţă acest aspect, se asigură faptul că managerii ştiu cum să asigure un echilibru între profesionalism şi bunăvoinţă. Aceştia fac parte din categoria acelor angajatori care sărbătoresc o reuşită a subalternului, empatizează cu cei care trec prin perioade mai dificile şi îi provoacă să îşi dorească mai mult. În schimb, managerii care nu se implică, în acest mod, vor avea mereu surprize neplăcute la sfârşitul lunii, când trag linie pentru a estima performanţele companiei.

4. Nu îşi onorează promisiunile

O promisiune oferită angajatului îl poate face, în final, foarte fericit sau şi mai determinat să îşi părăsească locul de muncă, în funcţie de materializarea sa. Când un manager îşi ia un angajament, creşte în ochii subalternilor pentru că le dovedeşte că este de încredere şi că are onoare, două calităţi, de altfel, foarte importante la un şef. Însă când nu îşi respectă promisiunile, managerii sunt priviţi cu neîncredere şi pierd din respectul câştigat în faţa angajaţilor. Până la urmă, dacă nici măcar un şef nu îşi onorează angajamentele, atunci de ce altcineva ar face-o?

5. Angajează şi promovează oameni nepotriviţi

Angajaţii implicaţi şi harnici vor să lucreze cu profesionişti. Când managerii nu se străduiesc să angajeze cei mai buni oameni, acest lucru îi demotivează pe cei care deja lucrează cu ei, cu atât mai mult când văd că sunt promovaţi în mod nejustificat colegi de-ai lor. Mai mult, acest lucru este privit şi ca o insultă la adresa lor. Nu este de mirare că aceştia aleg, în cele din urmă, să plece.

6. Nu îşi lasă angajaţii să îşi urmeze pasiunile

Subalternii talentaţi sunt cei care pun pasiune în ceea ce fac. Garantarea unor oportunităţi pentru a-şi putea urma planurile contribuie la îmbunătăţirea productivităţii şi obţinerea unei satisfacţii pe plan profesional. Însă mulţi manageri tind să îşi dorească ca subalternii lor să lucreze fără orizonturi, mai mult mecanic, pentru că se tem că productivitatea lor ar putea scădea. Această temere este nefondată. Mai multe studii au arătat că productivitatea creşte de până la cinci ori mai mult în cazul angajaţilor care pot să îşi includă pasiunile în sarcinile primite la locul de muncă.

7.  Nu reuşesc să îi facă pe ceilalţi să evolueze

Când un manager este întrebat despre lipsa de atenţie acordată angajatului, acesta se scuză utilizând cuvinte precum încredere, autonomie, ceea ce este un complet nonsens. Managerii buni se implică şi oferă instrucţiuni indiferent de cât de talentat e angajatul. Îi acordă atenţie şi în mod constant îi acordă feedback.

În momentul în care un manager simte că are un angajat bun, trebuie să îl încurajeze să se dezvolte şi să îi ofere acele mijloace prin care să poată evolua. Cei mai buni angajaţi au nevoie cel mai mult de feedback, iar superiorii trebuie să se îngrijească de acest lucru. În caz contrar, plictiseala şi aroganţa pot fi alimentate.

8. Nu îi lasă să se implice peste medie

Cei mai talentaţi angajaţi urmăresc să devină mai buni în tot ceea ce fac. Dacă le este luată această posibilitate, acest lucru îi poate provoca să îşi urască locul de muncă.

9. Eşuează când trebuie să îi stimuleze pe plan intelectual

Cei mai buni şefi îşi încurajează subalternii să îşi ducă la îndeplinire chiar şi acele sarcini care par de neatins, pentru a-i determina să îşi iasă din zona de confort. Mai departe, aceşti manageri urmăresc să facă tot ce le stă în puteri pentru a-i ajuta să reuşească. Când angajaţii văd că îndatoririle sunt fie prea uşoare, fie plictisitoare, aceştia vor lua în calcul să îşi caute un alt loc de muncă care să îi stimuleze mai mult.

www.bani.md