Cele mai importante criterii pentru recrutarea angajaților IDEALI

26.07.2016

edf94459b1511128fb45d3e038dc01cbÎntotdeauna există omul potrivit pentru job-ul potrivit. În ultima perioada, procesul de recrutare și selecție a candidatilor s-a specializat, pentru a putea raspunde noilor transformări și provocări din mediul HR. Indiferent de industria în care activeaza compania sau de nivelul de specializare solicitat pentru postul respectiv, există anumite criterii de recrutare care sunt valabile în orice împrejurare.

Așadar, înainte de stabilirea cerințelor specifice pentru posturile vacante din cadrul organizației, tineti cont de aceste principii clasice, recomandate de Manager.ro:

1. Cunoștințele și experiența nu se demodează niciodată

Chiar dacă unii candidati demonstrează un potential excepțional, este important să poata dovedi că au cunostințele necesare pentru postul respectiv. Cheltuielile suplimentare pentru instruirea unui proaspat angajat si timpul acordat formarii profesionale de la zero nu sunt dezirabile pentru nicio companie.

În plus, posturile de management necesita o anumita experienta in asumarea responsabilitatilor. Leadership-ul este natural, dar managementul presupune experienta.

2. Calitățile personale influențează activitatea profesională

Cel mai competent candidat se poate dovedi un angajat slab, daca nu are suficiente calități personale pentru sustinerea abilităților sale pe plan profesional. De la cerințe de bază, precum manierele si comunicarea cu ceilalti, până la capacitatea de a face față stresului și de a performa chiar si sub presiune, anumite calităti ce țin de caracter sunt esențiale pentru performanta profesională.

3. Motivarea este motorul performanței

Cât de mult dorește candidatul acest post? Cât de implicat este în domeniul/industria postului respectiv? Dacă gradul de interes nu este foarte mare înca de la început, e greu de crezut ca va creste în timp. Angajașii de care aveti nevoie sunt cei motivati sa obțină succesul profesional.

www.bani.md