Ce vânzări au avut furnizorii de Internet mobil în primul trimestru

25.05.2016

it-services-1024x710-600x400În primele trei luni ale anului, cifra de afaceri a furnizorilor de Internet mobil în bandă largă (prin rețelele 3G, 4G și prin modemuri/carduri/USB – acces dedicat) a crescut cu 23% faţă de perioada similară a anului trecut şi a însumat 163,9 milioane de lei.

Datele Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI) arată că sporirea cu 22,8% a volumului vânzărilor serviciilor de acces la Internet mobil se datorează creșterilor înregistrate de toţi cei trei furnizori de reţele şi servicii de comunicaţii mobile.

Cel mai mult au sporit veniturile companiei Moldcell – cu 44,8% şi au totalizat peste 45,7 milioane de lei. Totodată, Orange Moldova a raportat vânzări de peste 93 milioane de lei, în creştere cu 18,4%, iar Moldtelecom a încasat 25,1 milioane de lei din vânzarea serviciilor de acces la Internet mobil, cu 7,6% mai mult decât în ianuarie-martie 2015.

Astfel, venitul mediu lunar per utilizator de Internet de la telefonul mobil/smartphone a crescut cu 22,9% și însumat 16,4 lei, iar per utilizator de Internet mobil dedicat – cu 15,2% și a constituit 102,8 lei.

În cea ce priveşte pozițiile celor trei furnizori pe piața serviciilor de acces la Internet mobil, acestea nu au suferit schimbări notabile. Potrivit estimărilor ANRCETI, la finele primului trimestru, cei trei furnizori deţineau, în funcţie de cifra de afaceri, următoarele cote de piaţă: Orange Moldova – 56,8%, Moldcell – 27,9% şi Moldtelecom – 15,3%.

www.eco.md